Πανό ΕΠΑΜ Αχαρνών - Καματερού

Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ!!!

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΡΥΨΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΙ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ!
Μεγάλη ανησυχία επικρατεί στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς με χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών αναμένεται να ξεκινήσουν τα σχολεία στις 11 Σεπτεμβρίου.  Η κυβέρνηση επικαλείται, δε, έλλειψη χρημάτων για τη μισθοδοσία τους!
Οι ομοσπονδίες των δασκάλων και τωνκαθηγητών εκφράζουν φόβους πως για μια ακόμη φορά το νέο σχολικό έτος θα αρχίσει με χιλιάδες κενά στα σχολεία.
Παράλληλα, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης να κρύψει τα κενά κάτω από το χαλί, προγραμματίζει ,μέρος αυτών των κενών, να καλυφθεί με......
 παράλληλες αναθέσεις, δηλαδή ζητώντας από τους καθηγητές και τους δασκάλους να διδάξουν εγγύτερα προς την ειδικότητά τους αντικείμενα (π.χ. μαθηματικοί να διδάξουν πληροφορική, καθηγητές ξένων γλωσσών ιστορία κ.ο.κ.)!!!Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο Υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος :"Έχουμε ήδη ένα κενό 3.000 καθηγητών και δασκάλων που θα φροντίσουμε να το καλύψουμε με τις παράλληλες αναθέσεις(!)."
Εκπαιδευτικοί τόνιζαν στην Iskra ότι η κυβέρνηση, δεν προσπαθεί απλώς να κρύψει το πρόβλημα μέσω των λεγόμενων παράλληλων αναθέσεων αλλά δημιουργεί και ... "μικρούς εμφύλιους" μεταξύ των καθηγητών, μέσω ενός ιδιότυπου κοινωνικού αυτοματισμού!
Προσπαθεί με λίγα λόγια να πείσει τους άνεργους φιλόλογους, μαθηματικούς, φυσικούς κ.λπ., ότι δεν φταίει η πολιτική των ελάχιστων διορισμών, δεν φταίει η ανεργία, αλλά φταίνε οι δάσκαλοι «που επιμένουν να κάνουν αυτοί μάθημα στις απαιτητικές τάξεις των Δημοτικών σχολείων»! Ότι αντίστοιχα για την ανεργία των καθηγητών της Πληροφορικής φταίνε «οι μαθηματικοί που άρπαξαν πολλές θέσεις», μέσω παράλληλης ανάθεσης και διδάσκουν , πλέον, πληροφορική! Ότι για την ανεργία των φιλόλογων φταίνε οι συνάδελφοί τους των ξενόγλωσσων μαθημάτων «που τους άρπαξαν το μάθημα της Ιστορίας»!
Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη τα κενά εκπαιδευτικών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς μπορεί να ξεπεράσουν τις 20.000 εξαιτίας και των χιλιάδων αποχωρήσεων εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδοτήσεων.        Συγκεκριμένα, 6.200 εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτήθηκαν το 2013 και 11.200 το 2014! Άλλωστε, την τελευταία τετραετία παρά το τεράστιο κύμα συνταξιοδοτήσεων δεν έγιναν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών! Τα τεράστια κενά που ακόμα και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας παραδέχεται, έστω και αν προσπαθεί να τα κάνει να φανούν διαχειρίσιμα, προμηνύουν τάξεις χωρίς εκπαιδευτικούς!
Οι εκπαιδευτικές πολιτικές στα χρόνια των μνημονίων οδηγούν τη δημόσια εκπαίδευση στη διάλυση. Σχολεία κλείνουν ή συγχωνεύονται, πληθωρικά τμήματα άνω των 25 μαθητών κυριαρχούν σε όλες τις βαθμίδες, η χρηματοδότηση κάθε χρόνο μειώνεται. Παράλληλα οι μηδενικοί διορισμοί και οιελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών έχουν ως συνέπεια τη διεύρυνση των προβλημάτων στη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης!
Η κατάσταση σε όλη τη χώρα είναι τραγική!
Στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική, αφού τα περισσότερα ήταν και πέρυσι κλειστά, ενώ τα ελάχιστα ανοιχτά υπολειτουργούσαν!
Οι ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης για τη διάλυση της δημόσιας παιδείας είναι τεράστιες,καθώς οι ακολουθούμενες πολιτικές της λιτότητας και των μνημονίων οδηγούν στηνκατάργηση των υποστηρικτικών δομών (ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης, ολοήμερο σχολείο). Εν τω μεταξύ, η ανησυχία των τοπικών κοινωνιών, των φορέων, των γονιών και των εκπαιδευτικών που «αγωνίζονται για να κρατήσουν τα σχολεία ανοιχτά» κορυφώνεται!
Παράλληλα, η παγίωση και επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στα σχολεία, παράλληλα με την μη-πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, πρόκειται να οδηγήσει πολλές τάξεις να ξεκινούν το Σεπτέμβρη χωρίς εκπαιδευτικούς και στην καλύτερη περίπτωση τα κενά να καλύπτονταικάποια στιγμή στην πορεία της σχολικής χρονιάς με ελαστικά απασχολούμενους.
Οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι κάτι που συμβαδίζει με την πολιτική της κυβέρνησης, που χτυπά συνολικά το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά!

Πηγή : Iskra.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

UA-49932466-1