Μάλλον δεν είχαν ενημερωθεί οι εργαζόμενοι στην Cosco ότι εργάζονται σε ζώνη «success story», οπότε θα έπρεπε να είναι ευτυχείς και ξεκίνησαν απεργιακή κινητοποίηση διαρκείας για πρώτη φορά από την έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας στο λιμάνι του Πειραιά, έχοντας στο πλευρό τους και τα σωματεία της περιοχής (ναυτεργατικά, εργατικό κέντρο Πειραιά, ΟΜΥΛΕ, κλπ) που έσπευσαν για συμπαράσταση.
Πυρήνας των διεκδικήσεών τους είναι η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, το σταμάτημα των απάνθρωπων συνθηκών εργασίας που φτάνουν και τα 16ωρα, η πρόληψη εργατικών ατυχημάτων, καθώς και η καταβολή δεδουλευμένων. Ενδεικτικό της εργασιακής κατάστασης που επικρατεί, είναι ότι.....
δεκάδες λιμενεργάτες είναι δηλωμένοι σαν “εργάτες συσκευασίας σύκων και σταφίδας”.
Παράλληλα δρομολογείται η σύσταση σωματείου, αφού η απεργία, σύμφωνα με τη συνδικαλιστική ορολογία, είναι “άγρια”, δηλαδή δεν προκηρύχθηκε από σωματεία, αφού δεν υπήρχε, αλλά αποφασίστηκε από συνέλευση. Οι απεργοί περιφρουρούν το χώρο.
Τα αιτήματα των εργαζόμενων στην Cosco:
• Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
• Να αναγνωριστεί το επάγγελμα ως βαρύ και ανθυγιεινό
• Να αυξηθεί το ημερομίσθιο.
• Να αυξηθεί η «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα (ήταν 4 άτομα και μειώθηκε κατά ένα).
• Να πληρώνεται η καβοδεσία, οι υπερωρίες, τα σαββατοκύριακα και οι αργίες.
• Να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα γιατί αυτή την στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με ΙΧ.
• Να καταβληθεί ειδικό επίδομα στους εναερίτες.
• Να δοθεί επίδομα επικινδυνότητας.
• Να υπολογίζονται οι 3ετιες
• Να φτιαχτεί επιτροπή εργαζόμενων που θα συζητάει τα προβλήματα στον χώρο
• Να υπάρξουν διαλλείματα μέσα στις βάρδιες
• Να καταργηθούν τα 16ωρα εργασίας.
• Να υπάρξει κανονισμός εργασίας.
• Να καταβληθούν τα οφειλόμενα.
• Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
• Να αναγνωριστεί το επάγγελμα ως βαρύ και ανθυγιεινό
• Να αυξηθεί το ημερομίσθιο.
• Να αυξηθεί η «πόστα» σε κάθε γερανογέφυρα στα 5 άτομα από 3 που είναι σήμερα (ήταν 4 άτομα και μειώθηκε κατά ένα).
• Να πληρώνεται η καβοδεσία, οι υπερωρίες, τα σαββατοκύριακα και οι αργίες.
• Να δηλώνονται τα εργατικά ατυχήματα γιατί αυτή την στιγμή μεταφέρουν τραυματίες με ΙΧ.
• Να καταβληθεί ειδικό επίδομα στους εναερίτες.
• Να δοθεί επίδομα επικινδυνότητας.
• Να υπολογίζονται οι 3ετιες
• Να φτιαχτεί επιτροπή εργαζόμενων που θα συζητάει τα προβλήματα στον χώρο
• Να υπάρξουν διαλλείματα μέσα στις βάρδιες
• Να καταργηθούν τα 16ωρα εργασίας.
• Να υπάρξει κανονισμός εργασίας.
• Να καταβληθούν τα οφειλόμενα.
ΓΣΕΕ: ‘Οχι στον εργασιακό μεσαίωνα της προβλήτας της COSCO
Με ανακοίνωσή της η εργατική συνομοσπονδία τονίζει: “Η ΓΣΕΕ, η οποία διαχρονικά έχει καταγγείλει τις συνθήκες εργασίας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) στο λιμάνι του Πειραιά, που ελέγχει και εκμεταλλεύεται η COSCO, βρίσκεται στο πλευρό των εργαζομένων που απεργούν για πρώτη φορά και καταγγέλλουν ανύπαρκτα εργασιακά δικαιώματα και εργασιακό Μεσαίωνα.
Η Κυβέρνηση, πέρα από τις επικοινωνιακού χαρακτήρα φιέστες και τις ξεναγήσεις εμπέδωσης της περίφημης «ελληνοκινεζικής συνεργασίας», οφείλει να προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων στις πρώην (κερδοφόρες και εκποιημένες άρον άρον) κρατικές επιχειρήσεις, διασφαλίζοντας τουλάχιστον ότι οι εργαζόμενοι σε αυτές θα έχουν δικαιώματα και δεν θα εργάζονται σε «συνθήκες γαλέρας».
Η Συνομοσπονδία σε συνεργασία με την ΟΜΥΛΕ, την Ομοσπονδία – Μέλος της, και τα συνδικάτα των λιμανιών, θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα συμβάλλει με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτει, ώστε να προστατευτεί το δικαίωμα συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και να γίνουν δεκτά όλα τα δίκαια αιτήματά τους.
Η Συνομοσπονδία σε συνεργασία με την ΟΜΥΛΕ, την Ομοσπονδία – Μέλος της, και τα συνδικάτα των λιμανιών, θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εργαζομένων και θα συμβάλλει με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτει, ώστε να προστατευτεί το δικαίωμα συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και να γίνουν δεκτά όλα τα δίκαια αιτήματά τους.
Δήλωση του Θοδωρή Δρίτσα, Βουλευτή Α’ Πειραιά και Νησιών, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΣΥΡΙΖΑ: “Οι εργαζόμενοι στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) στο λιμάνι του Πειραιά, που ελέγχει και εκμεταλλεύεται η COSCO, ξεσηκώθηκαν και από το πρωί κήρυξαν απεργία.
Η απεργία είναι δίκαιη, τα αιτήματα είναι αιτήματα στοιχειώδους εργασιακής δικαιοσύνης και εξασφάλισης. Στηρίζουμε ολόψυχα τον αγώνα τους. Κανείς πλέον δεν μπορεί να κρύβεται. Από τα τέλη του 2009 η COSCO είτε απευθείας, είτε μέσω εργολαβικών επιχειρήσεων με τις οποίες συνεργάζεται έχει επιβάλει στο Ικόνιο καθεστώς άγριας εκμετάλλευσης της εργασίας ασιατικού τύπου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλα κόμματα, η ΟΜΥΛΕ, η Ένωση Λιμενεργατών, η ΠΕΝΕΝ, το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολλοί άλλοι φορείς έχουμε κατ΄επανάληψη καταγγείλει αυτήν την απαράδεκτη πραγματικότητα. Πολλές φορές και με παρεμβάσεις στη Βουλή.
Οι Πρωθυπουργοί, οι πρώην και ο σημερινός, οι αρμόδιοι Υπουργοί, η κυβερνητική πλειοψηφία και τα μεγάλα συγκροτήματα Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, αλλά και αρμόδιες υπηρεσίες του Κράτους σιωπούν με εγκληματικό τρόπο και αντίθετα επιδίδονται ανενδοίαστα στην προβολή μιας δήθεν ειδυλλιακής ιστορίας αναφορικά με το καθεστώς COSCO στο Λιμάνι του Πειραιά.
Ήρθε η ώρα να τελειώνουν όλα αυτά. Ζητάμε να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας, να προστατευτεί το δικαίωμα συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων και να γίνουν δεκτά αμέσως όλα τα δίκαια και υπερ-ώριμα αιτήματά τους.
Ιδιαίτερα μάλιστα για την καταγγελία ότι τα εργατικά ατυχήματα δε δηλώνονται και οι τραυματίες μεταφέρονται με Ι.Χ. καλούμε τον Εισαγγελέα να παρέμβει αμέσως. Στη δημοκρατική Ελλάδα των Ελλήνων εργαζομένων κανείς επενδυτής δεν γίνεται ανεκτό να συμπεριφέρεται ως αποικιοκράτης είτε είναι Έλληνας, Γερμανός, Αμερικανός, Καταριανός, Γάλλος ή Κινέζος. Αυτό ας το καταλάβουν όλοι”.
Ανακοίνωση Τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ για τις σημερινές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον προβλήτα της COSCO, στο λιμάνι του Πειραιά.
“Ο Πρωθυπουργός στις αλλεπάλληλες επισκέψεις του στο χώρο της COSCO, παρουσίαζε μια εικόνα τεχνητού παραδείσου, με χιλιάδες θέσεις εργασίας που πρόκειται να δημιουργηθούν, καθώς και για επενδύσεις με τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές για τη χώρα.
Η αλήθεια είναι, ότι ούτε οι χιλιάδες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, ούτε οι επενδύσεις της COSCO είχαν προστιθέμενη αξία, για την ελληνική οικονομία.
Η σημερινή, όμως, κινητοποίηση των εργαζομένων στην προβλήτα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, αναδεικνύει ένα ακόμα ζήτημα, αυτό των άθλιων συνθηκών εργασίας που έχουν καταγγελθεί επανειλημμένα, εδώ και πολλά χρόνια.
Η αλήθεια είναι, ότι ούτε οι χιλιάδες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν, ούτε οι επενδύσεις της COSCO είχαν προστιθέμενη αξία, για την ελληνική οικονομία.
Η σημερινή, όμως, κινητοποίηση των εργαζομένων στην προβλήτα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, αναδεικνύει ένα ακόμα ζήτημα, αυτό των άθλιων συνθηκών εργασίας που έχουν καταγγελθεί επανειλημμένα, εδώ και πολλά χρόνια.
Ταυτόχρονα, η διατύπωση αιτημάτων, όπως, η υποχρέωση της εταιρίας να δηλώνει τα εργατικά ατυχήματα, ή η κατάργηση της 16ωρης εργασίας, αναδεικνύουν την επικράτηση συνθηκών απασχόλησης που παραπέμπουν σε χώρες του τρίτου κόσμου.
Αυτό είναι άραγε το όραμα του πρωθυπουργού και των συγκυβερνώντων κομμάτων Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ., για το μέλλον των πολιτών αυτής της χώρας;
Αυτές τις συνθήκες θέλουν να επιβάλλουν και να επεκτείνουν ως εργασιακό πρότυπο στο σύνολο του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την απόφασή τους να προχωρήσουν στην πλήρη ιδιωτικοποίησή τους;
Αυτό είναι άραγε το όραμα του πρωθυπουργού και των συγκυβερνώντων κομμάτων Ν.Δ. και ΠΑ.ΣΟ.Κ., για το μέλλον των πολιτών αυτής της χώρας;
Αυτές τις συνθήκες θέλουν να επιβάλλουν και να επεκτείνουν ως εργασιακό πρότυπο στο σύνολο του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την απόφασή τους να προχωρήσουν στην πλήρη ιδιωτικοποίησή τους;
Η κοινωνία και οι εργαζόμενοι θα σταθούν συμπαραστάτες στις δίκαιες κινητοποιήσεις για τα αυτονόητα, για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για πληρωμή των υπερωριών, για καταβολή επιδομάτων επικινδυνότητας, καθώς και για το σύνολο των αιτημάτων που διατυπώνονται. Ταυτόχρονα, καλείται η κυβέρνηση, έστω και τώρα, που οι καταγγελίες διατυπώνονται πλέον με τον πιο επίσημο τρόπο, να σταματήσει να συμπεριφέρεται ως προστάτης των συμφερόντων κάθε λογής επενδυτών και να παρέμβει για την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση να κάνει”.
πηγή: enet.gr μέσω ΚΑΡΤΕΣΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου