Πανό ΕΠΑΜ Αχαρνών - Καματερού

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

ΤΟ Ε.Πα.Μ. ΑΧΑΡΝΩΝ - ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

 
Σήμερα βιώνουμε μια καταστροφή όμοια με τα αποτελέσματα πολέμου χωρίς αντίστοιχο προηγούμενο σε καιρό ειρήνης , από τις αδιέξοδες πολιτικές των μνημονίων που η συγκυβέρνηση μαζί με την τρόϊκα επέβαλαν και εφάρμοσαν στην πατρίδα μας, μια ολομέτωπη επίθεση με οικονομικά και πολιτικά μέσα, στο όνομα μιας κρίσης που προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι δική μας ευθύνη.
Η δημοκρατία καταστρατηγείται, η δικαιοσύνη αλλοιώνεται, το κοινωνικό κράτος ισοπεδώνεται, ενώ η μόνη προοπτική που προωθείται από την κυβέρνηση των σύγχρονων δοσιλόγων και της τρόϊκας για την υγεία, την παιδεία και τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά είναι η εμπορευματοποίηση και η ιδιωτικοποίηση τους και μάλιστα με όρους ξεπουλήματος.
Για την ανατροπή των στυγνών καταστροφικών πολιτικών, ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης αναδεικνύεται σημαντικός και αναγκαίος
Ο χαρακτήρας  και οι αρμοδιότητες που έχουν δοθεί στους Καλλικρατικούς δήμους, τους μετατρέπει σε μακρύ χέρι του κράτους σε τοπικό επίπεδο, δίνοντάς τους εξουσίες  αλλά και υποχρεώνοντας τους να εφαρμόζουν σε τοπικό επίπεδο όλα όσα εξαθλιώνουν τον λαό και ξεπουλούν την πατρίδα μας,  όπως την εκποίηση δημοτικών επιχειρήσεων αλλά και η επιβολή φόρων για την κάλυψη των δαπανών και του χρέους τους.
Οι Δήμοι αναγκάζονται λοιπόν  να λειτουργήσουν μέσα σε ένα καθεστώς κατοχής και αποικιοκρατικής διακυβέρνησης της χώρας και οι αιρετοί καλούνται να διαλέξουν στρατόπεδο. Είτε γίνονται προασπιστές της περιουσίας του Δήμου και των Δημοτών, είτε γίνονται «συνεργάτες» ....
(έτσι ονόμασε η Καγκελάριος της Γερμανίας κα Μέρκελ, τους 60 Δημάρχους που πήγαν τον Οκτώβριο του 2013 στη Νυρεμβέργη στο 4ο (!) συνέδριο της ελληνογερμανικής σχέσης) των Γερμανών και την ξεπουλούν.
Οι Δήμοι θα πρέπει να ενεργοποιήσουν τη συμμετοχή των πολιτών στις αποφάσεις αντιστεκόμενοι στις πιέσεις του κατοχικού καθεστώτος και εφαρμόζοντας όρους πραγματικής Δημοκρατίας. Στόχος των τοκογλύφων-δανειστών είναι να αλλάξει η κυριότητα των Δήμων και να δοθεί σε επενδυτές-αρπακτικά που θα λεηλατήσουν ανεπανόρθωτα το τόπο, αδιαφορώντας για τους ιθαγενείς, δηλαδή εμάς και ο μόνος που θα μπορεί να τους σταματήσει είναι ο ελληνικός λαός αυτοπροσώπως. Οι Έλληνες καλούνται να υπερασπίσουν την ιστορική τους συνέχεια μέσω της ίδιας της ύπαρξής τους αφού αυτό που συντελείται στην Πατρίδα μας είναι Γενοκτονία σύμφωνα με τον ακριβή ορισμό που έχει δοθεί από τον ΟΗΕ το 1948.
Συνεπώς στην εποχή μας για να είναι  οι δήμοι φορείς αυθεντικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να διεκδικήσουν ζωτικό χώρο απ’ το κράτος της Τρόικας και του υποταγμένου ντόπιου καθεστώτος. Η οποιαδήποτε προσπάθεια για την επίλυση των προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας στην παρούσα πολιτική περίοδο πρέπει να ενώνεται οργανικά με τον ευρύτερο πολιτικό αγώνα για την ανατροπή του δοσιλογικού καθεστώτος της διαπλοκής πολιτικών και επιχειρηματιών – καναλαρχών αλλά ταυτόχρονα για την ελευθέρωση της χώρας μας από το ξένο ζυγό των τοκογλύφων δανειστών.
Η στάση μας, λοιπόν, απέναντι στις τοπικές εκλογές σχετίζεται άμεσα με την προώθηση των κεντρικών πολιτικών λύσεων και όχι απλά την επίλυση των επιμέρους τοπικών προβλημάτων της εκάστοτε περιοχής. Αυτό δεν σημαίνει ότι αγνοούμε τα προβλήματα αυτά. Απεναντίας αυτά αποτελούν άμεσα και απτά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι για να καταστεί εφικτή η ουσιαστική επίλυση τους, η στόχευση των διεκδικήσεων και της πάλης πρέπει να είναι κεντρική και να αφορά στο κατοχικό κράτος συνταγματικής εκτροπής, ή όποιας άλλης «κυβέρνησης» ήθελε προκύψει πέραν και πάνω από την ελεύθερη βούληση του λαού και ενάντια στην λαϊκή κυριαρχία.
Έτσι λοιπόν ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος, θα πρέπει ξεκινώντας από τα τοπικά προβλήματα να προτείνει πλαίσιο θέσεων που δεν θα αποκλείουν εξ αρχής την δυνατότητα αξιοποίησης λύσεων συμβατών με  τις κατευθύνσεις που ορίζουν τα 5 Προτάγματα μας : την διαγραφή χρεών, την άρνηση και την ακύρωση των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων, την υιοθέτηση εθνικού νομίσματος με εθνικοποίηση των τραπεζών, την τιμωρία των ενόχων και την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας με ένα νέο σύνταγμα.
  Η Δημοτική αρχή οφείλει να είναι έτοιμη να συγκρουστεί με το κατοχικό καθεστώς χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, κινητοποιώντας τους Δημότες και δίνοντας τη μάχη σε επτά (7) πεδία:
1)                Ιδιωτικοποιήσεις: Η Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να δεχτεί να γίνει καμία ιδιωτικοποίηση και κανένα ξεπούλημα Δημόσιας περιουσίας για να αποπληρωθεί το παράνομο Χρέος που μας έχουν φορτώσει. Θα πρέπει να εξαντλεί το νομικό της οπλοστάσιο ώστε να εμποδίζει τους επίδοξους επενδυτές-αρπακτικά και θα πρέπει να εντοπίζει εναλλακτικούς τρόπους πρόσληψης προσωπικού και χρηματοδότησης όπως π.χ. τη δημιουργία Ανώνυμων εταιριών (Νόμος 3852/2010-Καλλικράτης, άρθρο 107, παραγ. 2: «2. Οι δήμοι μπορούν να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε ανώνυμες εταιρείες, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 265 του Κ.Δ.Κ.»), κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων ή συνεταιρισμών κατοίκων. Όποια δημοτική υπηρεσία (π.χ. καθαριότητα, αποκομιδή απορριμμάτων) ή δημοτική περιουσία έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί θα πρέπει να ασκηθεί τέτοια πίεση στους αναδόχους ιδιώτες ώστε να αναγκαστούν να την παραχωρήσουν πίσω στο Δήμο.
2)                Κατασχέσεις: Οι χρεοκοπημένες Τράπεζες επιδιώκουν να κατασχέσουν την ιδιωτική περιουσία του ελληνικού λαού αν και εκείνος έχει φορτωθεί το κόστος των ζημιών των τραπεζών μέσω  της ανακεφαλαιοποίησης τους. Παράλληλα, ο εισπρακτικός μηχανισμός του χρεοκοπημένου καθεστώτος εισβάλλει στις οικογένειες επιβάλλοντας χαράτσια, κατάσχοντας συντάξεις, ενοίκια, καταθέσεις και κατοικίες.
Η Δημοτική Αρχή οφείλει να μπει ανάμεσα στους Δημότες και σε αυτούς που επιδιώκουν την κατάσχεση της περιουσίας τους ακόμα και αν χρειαστεί να οργανώσει μπλοκάρει τις αποφάσεις των κατά τόπους Ειρηνοδικείων. Παράλληλα, οφείλει να ενημερώνει τους πολίτες για το πώς μπορούν να προστατευτούν και να τους διαθέτει δωρεάν νομική βοήθεια.
3)                 Έσοδα-Δημοτικά τέλη: Οι Δήμοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα έλλειψης εσόδων λόγω της μείωσης των συνεχόμενων επιχορηγήσεων (Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων) του κράτους στους Δήμους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι με το σχέδιο νόμου «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών» που κατατέθηκε στην Βουλή στις 20/03/2014, στο άρθρο 44 δίνεται η δυνατότητα στους Δήμου να εκχωρήσουν ή να βάλουν ενέχυρο τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη ώστε να ιδιωτικοποιήσουν την καθαριότητα, τον φωτισμό και όποια υπηρεσία θεωρείται ανταποδοτικού χαρακτήρα.
Παράλληλα, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών όχι μόνο δεν μπορεί να φορτωθεί επιπλέον αυξήσεις στα δημοτικά τέλη αλλά αντιθέτως στενάζουν κάτω από το βάρος των ήδη επιβαλλόμενων. Ωστόσο, οι τράπεζες συνεχίζουν να ενισχύονται με τα χρήματα του ελληνικού λαού και συνεχίζουν να είναι χρεοκοπημένες ενώ επίδοξοι επενδυτές αγοράζουν σε εξευτελιστικές τιμές την δημόσια και ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων.
Για να μπορεί να αντέξει η Δημοτική Αρχή την οικονομική ασφυξία και για να μην μετακυλήσει τον λογαριασμό στους πολίτες, θα πρέπει να ακολουθήσει ένα νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει, αλλά εξαιτίας των τοπικών συμφερόντων ποτέ δεν είχε εφαρμοστεί. Αναφέρουμε, ενδεικτικά, ότι στο Β.Δ. 24-9/20-10-58, του Ν. 25/1975, στον Ν.429/1976, στον Ν. 1080/1980 και στον Ν. 1828/1989 υπάρχουν οι απαραίτητες διατάξεις ώστε να ορίζονται επτά(7) κατηγορίες ακινήτων με διαφορετικούς συντελεστές βάση των οποίων να γίνεται ο υπολογισμός των δημοτικών τελών. Η Δημοτική Αρχή, οπότε, οφείλει να αυξήσει τα τέλη που πληρώνουν οι τράπεζες, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις (π.χ. μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες) και παράλληλα να μειώσει τα τέλη των υπολοίπων πολιτών. Οφείλει επίσης να αναμορφώσει αντίστοιχα και τα τέλη ύδρευσης-αποχέτευσης.
4)                Εκπαίδευση-Πολιτισμός-Ανθρώπινο Δυναμικό: Η χώρα μας παρουσιάζει ενδείξεις έλλειψης μιας βαθύτερης παιδείας που αφορά ελληνικές αλλά και πανανθρώπινες αξίες, αρχές και ιδανικά. Το Δημόσιο σχολείο καταρρέει οδηγώντας πολλούς μαθητές μακριά ακόμα και  από βασικές γνώσεις και δεξιότητες.
Παράλληλα, το κατοχικό καθεστώς, με εντολή των δανειστών, επιβάλει στους νέους, συνθήκες αποικιοκρατίας που έχουν ως στόχο το εύκολο κέρδος και την ευκαιριακή εργασία και που προωθούν τον ατομικισμό, την καταπάτηση των εργατικών δικαιωμάτων, την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Η προεκλογική δήλωση του φερόμενου ως πρωθυπουργού Α. Σαμαρά ότι επιδίωξη και όραμα του είναι να γίνει η χώρας μας Ινδία, Κίνα, Βουλγαρία φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται οι νέοι Έλληνες. Για το λόγο αυτό, οι νέοι μεταναστεύουν με συνθήκες πολύ δυσχερέστερες της δεκαετίας του ’60 και έχοντας χάσει την εμπιστοσύνη τους και την αγάπη τους για την χώρα.
Επίσης, η συνεχής καταπάτηση του Συντάγματος και ο περιορισμός των όποιων Δημοκρατικών ελευθεριών ώστε να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των δανειστών και να μετατραπεί η Ελλάδα σε αποικία, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κλίμα στην ελληνική κοινωνία.
Ωστόσο, μέχρι την συνολική ανατροπή και απελευθέρωση, η κοινωνική συνοχή διατηρείται ακόμα μέσω του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης και σε αυτό το στόχο πρέπει να κινηθεί η Δημοτική Αρχή. Πιο συγκεκριμένα, οφείλει:
·                    να μην επιτρέψει την ολοκληρωτική κατάρρευση των δημόσιων σχολείων και να ενισχύει συνεχώς τις σχολικές επιτροπές ενεργοποιώντας και την πλειοψηφία των γονέων δημοτών,
·                    να δώσει όραμα στους νέους προάγοντας παράλληλα την Δημοκρατία, την Ισονομία και την Αξιοκρατία,
·                    να προάγει την αλληλεγγύη, την αξιοπρέπεια και τον αλληλοσεβασμό,
·                    να προάγει τον Πολιτισμό μέσω της λειτουργίας ωδείων, εικαστικών, θεατρικών και χορευτικών ομάδων και την δωρεάν διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων και θεατρικών παραστάσεων,
·                     να υποστηρίξει τους νέους επιστήμονες δίνοντας τους τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τις απόψεις τους ώστε να συνεισφέρουν στο τόπο τους.

5)                Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου: Πολλοί συμπολίτες μας εξαιτίας της αυξανόμενης ανεργίας (27,5% συνολική - 57% στους νέους - ΕΛΣΤΑΤ-4ο τρίμηνο 2013), της μη έγκαιρης πληρωμής των δεδουλευμένων από τους εργοδότες και των συνεχώς αυξανόμενων φόρων αδυνατούν να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες σε τρόφιμα και φάρμακα. Η αποδοτική λειτουργία κοινωνικού παντοπωλείου, φαρμακείου και μαγειρείου είναι επιτακτική. Ωστόσο, το κοινωνικό έργο δεν πρέπει να έχει στόχο την ελεημοσύνη, αλλά να είναι ανταποδοτικό μέσω της ενεργής συμμετοχής των πολιτών που συναντούν δυσκολίες. Ο δημότης ΔΕΝ πρέπει να συνηθίσει στα συσσίτια αλλά να στηριχθεί για να ορθώσει το ανάστημα του στην πάλη για τα δικαιώματα του και τον τόπο του!
Επίσης, η Δημοτική αρχή οφείλει να συνεργαστεί με ψυχολόγους και άλλους κατάλληλους επιστήμονες ώστε να παρέχει δωρεάν ψυχολογική στήριξη στους συμπολίτες μας που εμφανίζουν κατάθλιψη και άλλα ψυχολογικά προβλήματα.
6)                Βασικά κοινωνικά αγαθά: Πολλοί συμπολίτες μας αδυνατούν να έχουν πρόσβαση σε νερό, ρεύμα και υπηρεσίες υγείας. Τα προβλήματα θα ενταθούν αφού είναι σε εφαρμογή ένα σχέδιο διάλυσης της Δημόσιας Υγείας, ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ και των νερών της χώρας.
Όσο αφορά το ρεύμα, έχει ξεκινήσει η απελευθέρωση της ενέργειας και ο τεμαχισμός Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού. Ξεπουλιούνται λιγνιτικά ορυχεία, εργοστάσια και υποδομές στην ηπειρωτική χώρα ενώ σε 2η φάση έχουν σειρά τα εργοστάσια στα νησιά.
Όσο αφορά το νερό, ενώ ξεπουλιέται η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΔΑΘ, υπάρχουν πιέσεις να ιδιωτικοποιηθούν και οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Όσες έχουν χρέη θα μπουν σε καθεστώς εξυγίανσης με στόχο το ξεπούλημα τους ενώ οι υπόλοιπες, λόγω τους ελλιπούς προσωπικού και της μειωμένης χρηματοδότησης αναγκάζονται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους.
Όσο αφορά την υγεία, με την διάλυση των νοσοκομείων και των περιφερειακών πολυδύναμων Κέντρων Υγείας, το καθεστώς δολοφονεί τους Έλληνες. Οι ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, σε εξοπλισμό και αναλώσιμα είναι τεράστιες, οι νέοι γιατροί μεταναστεύουν στο εξωτερικό (κυρίως στη Γερμανία), στη χώρα μας επανεμφανίζονται ασθένειες όπως η ελονοσία και η φυματίωση ενώ εκτιμάται ότι οι καρδιοαγγειακές παθήσεις και τα κρούσματα καρκίνου θα αυξηθούν δραματικά στα επόμενα 5-10 χρόνια.
Η Δημοτική Αρχή, επομένως, οφείλει να κινηθεί τουλάχιστον στις εξής κατευθύνσεις:
·                    Να μην αφήσει κανένα νοικοκυριό που αντιμετωπίζει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα χωρίς ρεύμα και νερό καλύπτοντας του τους λογαριασμούς και καλώντας τους δημότες να σταματούν κάθε προσπάθεια διακοπής από τις εταιρείες αλλά και να δημιουργήσει ειδικούς χώρους αξιοπρεπούς διαμονής για όσους συμπολίτες μας έχουν ήδη χάσει ή χάνουν τα σπίτια τους από το καθεστώς,
·                    Να μην επιτρέψει το ξεπούλημα των δημοτικών επιχειρήσεων και να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου μέσω των τρόπων χρηματοδότησης που αναφέραμε προηγουμένως,
·                    Να συγκρουστεί με το καθεστώς απαιτώντας την στελέχωση και χρηματοδότηση των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας ενώ να προχωρήσει, έστω και προσωρινά, στην ίδρυση και στήριξη Δημοτικών Ιατρείων, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες ορεινές περιοχές και στα νησιά, ώστε να έχουν όλοι οι Δημότες πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες Υγείας.

7)                Διοίκηση του Δήμου: Η Δημοτική Αρχή οφείλει να συγκαλεί συχνές τοπικές γενικές συνελεύσεις κατοίκων και φορέων κάθε τοπικής κοινότητας. (Νόμος 3852/2010-Καλλικράτης, άρθρο 85: «Στις τοπικές κοινότητες, με ευθύνη του εκπροσώπου της τοπικής κοινότητας ή του προέδρου του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας σε συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, καλούνται οι κάτοικοι και οι φορείς της τοπικής κοινότητας, τουλάχιστον μια φορά κατ’ έτος σε συνέλευση, και προτείνουν στα αρμόδια όργανα του δήμου, ανάλογα με το χαρακτήρα των αναγκών των κατοίκων της τοπικής κοινότητας και τις προτεραιότητες για την τοπική ανάπτυξη, τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο δήμος…»).
Οι σημερινές συνθήκες επιτάσσουν σήμερα όσο ποτέ άλλοτε να αναλάβουν τη διοίκηση του κάθε δήμου οι ίδιοι οι πολίτες. Έτσι θα πρέπει συνεχώς να ενημερώνονται για τα δημοτικά θέματα και να αποφασίζουν τι θα πρέπει να γίνει. Αυτό είναι εφικτό μέσω της εισαγωγής τριών καινοτομιών:
1.            Της ανάρτησης όλων των οικονομικών στοιχείων κάθε δήμου στο διαδίκτυο σε μορφή κατάλληλη προς επεξεργασίας από τους πολίτες. Αυτό ήδη εφαρμόζεται σε δήμους του εξωτερικού που χρησιμοποιούν την διαδικτυακή πλατφόρμα “ανοιχτής γνώσης” (okfn.org) ή άλλες παρόμοιες.
2.            Της εισαγωγής της ανακλητότητας για κάθε δημοτικό άρχοντα. Ο δήμαρχος ή οι αντιδήμαρχοι που θα πράξουν άλλα από αυτά που έχουν υποσχεθεί στους πολίτες θα πρέπει να αντικαθίστανται αμέσως.
3.            Της δημιουργίας του “δημοσκοπικού δήμου” όπως ορίζεται από τον καθηγητή της πολιτική επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου πανεπιστημίου κ. Κοντογιώργη. Σύμφωνα με τον καθηγητή οι ίδιοι οι πολίτες θα πρέπει να αποφασίζουν για τα θέματα του δήμου μέσω δημοσκοπήσεων, γενικών συνελεύσεων αλλά και συνελεύσεων σε επίπεδο γειτονιάς, με τη φυσική παρουσία τους ή μέσω του διαδικτύου.
Οι πολίτες έχοντας ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία των δήμων, με τη δύναμη να ανακαλούν όσους δεν θα εργάζονται για το κοινό συμφέρον καθώς και με τη συνεχή συμμετοχή τους σε αληθινά δημοκρατικές διαδικασίες διακυβέρνησης θα μετατρέψουν τους δήμους σε αληθινά κάστρα δημοκρατίας. Αυτή η πρωτόγνωρη -για τη σύγχρονη Ελλάδα- δημοκρατία μπορεί να παίξει αποφασιστικό ρόλο στον αγώνα για την απελευθέρωση της χώρας μας από το ζυγό του Χρέους και να μας οδηγήσει σε ένα μέλλον λαϊκής κυριαρχίας και εθνικής ανεξαρτησίας.
Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαία μια συνολική αλλαγή λειτουργίας του Δήμου με την δέσμευση από τον υποψήφιο δήμαρχο στο προεκλογικό του πρόγραμμα για τις παρακάτω εντολές:
-  Ο δήμαρχος δεν αφήνει την εργασία του, με την οποία έγινε γνωστός, καταξιώθηκε ως ηγετική, ακέραια, επινοητική, καθοδηγητική και αποτελεσματική προσωπικότητα και μέσα από αυτή βιοπορίζεται.
-  Αποποιείται, αυτός και οι υποψήφιοι σύμβουλοι του, με δημόσια δήλωση, το μισθό που του αναλογεί από την θέση που θα καταλάβει. Αν ο νόμος προβλέπει αντιμισθίες και έξοδα παράστασης, θα εκχωρούνται στο δημοτικό ταμείο. Έξοδα κίνησης και παράστασης πληρώνονται από το ταμείο του δήμου αφού προηγούμενα ελέγχονται για την σκοπιμότητά τους και έχουν εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο.
-  Οι υποψήφιοι, με την έναρξη των διαδικασιών ανάδειξής τους, δημοσιοποιούν την περιουσιακή τους κατάσταση καθώς και των συγγενών τους πρώτου βαθμού. Κάθε χρόνο, ακολούθως, μέχρι και δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή τους από το αξίωμα δημοσιεύουν τις μεταβολές της, αλλά και το «πόθεν έσχες» των μεταβολών.
-  Οι τραπεζικοί λογαριασμοί των υποψηφίων και των αιρετών του δήμου είναι ανοιχτοί σε ανεμπόδιστο έλεγχο με εξουσιοδότηση που προκαταβολικά υπογράφεται προς τις αρμόδιες αρχές.
-  Δηλώνει εξ αρχής τις πιθανές συγκρούσεις δημοτικών και προσωπικών του συμφερόντων που πηγάζουν από σχέσεις αυτού ή των συγγενών του μέχρι 3ου βαθμού με οικονομικά πρόσωπα που συναλλάσσονται με τον δήμο.
-  Κανένα από αυτά τα πρόσωπα δεν μπορεί να αναλάβει δουλειές του δήμου κάτω από οιασδήποτε συνθήκες και παρά τις επικλήσεις «περί ελευθερίας της αγοράς».
-  Καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό της δημοτικής πολιτικής παίζει το επιστημονικό προσωπικό του δήμου και τον αποφασιστικό ρόλο έχει το δημοτικό συμβούλιο του οποίου ο δήμαρχος προΐσταται.
-  Τα προβλήματα ιεραρχούνται από τις υπηρεσίες του. Εξ αυτών τα ώριμα έρχονται στο δημοτικό συμβούλιο τα οποία και συζητούνται. Έχει προηγηθεί εξαντλητική διαβούλευση και με συνελεύσεις των πολιτών ιδίως όταν τα ζητήματα είναι ιδιαιτέρως σοβαρά. (π.χ. περιφερειακός, νοσοκομείο - δημαρχείο, σχέδιο πόλης, σκουπίδια κτλ) και έχουν τοποθετηθεί όλοι οι επιστημονικοί φορείς της πόλης.
-  Τα αιτήματα των πολιτών ποτέ δεν γίνονται στο δήμαρχο απ' ευθείας. Γίνονται σε ειδική προς τούτο υπηρεσία, η οποία τα παραλαμβάνει, διευκολύνοντας τον αιτούντα να τα διατυπώσει ή να τα καταγράψει, τα ιεραρχεί και τα παρουσιάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες για μελέτη και αιτιολογημένη έγκριση ή απόρριψη.
-  Εάν ο πολίτης επιμένει για την προτεραιότητα του αιτήματός του, παρουσιάζεται μπροστά σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στο οποίο αναπτύσσει το θέμα του και αιτιολογεί την σπουδαιότητα ή προτεραιότητα του δικού του προβλήματος σε σχέση με την ιεράρχηση του συνόλου των ζητημάτων από τις υπηρεσίες. Το δημοτικό συμβούλιο δεν αποφασίζει αμέσως, αλλά κατόπιν συνεδρίασης με τους διευθυντές των υπηρεσιών του δήμου. Απαντά εγγράφως και δημοσιοποιεί το αίτημα του πολίτη και την απάντησή του.
-  Στο γραφείο του δημάρχου και των αντιδημάρχων τηρείται πρωτόκολλο των επισκεπτών του και του λόγου που χρειάστηκε να παραχωρήσει την συνάντηση. Η συνάντηση γίνεται παρουσία της γραμματέως και τηρούνται πρακτικά. Οι συναντήσεις δημοσιοποιούνται.
-  Στο τέλος κάθε χρόνου, ενώπιον συνέλευσης των Πολιτών, ο Δήμαρχος κάνει απολογισμό έργου  και οικονομικών της δημοτικής αρχής και παρουσιάζει το πρόγραμμα για τον επόμενο χρόνο. Απαντάει εξαντλητικά σε όλα τα ερωτήματα και ακούει όλες τις τοποθετήσεις των πολιτών.
-  Τα ρουσφέτια, οι άνευ λόγου προσλήψεις, οι απ' ευθείας αναθέσεις, οι χάρες κάθε είδους και η περιφορά σε κοινωνικές εκδηλώσεις προς άγραν ψηφαλακίων πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν. Η αξιοκρατία και η αξιοπρέπεια είναι σημαία του δήμου και για την διασφάλισή της τίθενται κριτήρια ευθύς εξ αρχής σε δημόσια συνεδρίαση για να μην είναι φωτογραφικά.
-  Κάθε χρόνο μπαίνει μπροστά ένα φλέγον θέμα της πόλης που ζυμώνεται στους πολίτες και επιδιώκεται η καλύτερη λύση του. Κινητοποιούνται εθελοντές οι οποίοι τυγχάνουν της υποστήριξης του δήμου και όλες οι δυνάμεις του δήμου συντείνουν στην επίλυση του θέματος. Η κινητοποίηση και συμμετοχή των πολιτών σίγουρα θα βγάλει σπουδαίο έργο και σπουδαίες ιδέες. Ο στόχος πρέπει να είναι βιώσιμες δομές και σταθερά αποτελέσματα, ώστε να μην χρειάζεται κάθε χρόνο να δαπανώνται κονδύλια για ράβε - ξήλωνε.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα και έναν τέτοιο υποψήφιο δήμαρχο πιστεύουμε ότι θα ψήφιζε και θα στήριζε όλη η πόλη.
Μόνο έναν τέτοιο δήμαρχο θα μπορούσε να υποστήριζε το Ε.Πα.Μ. Αχαρνών - Καματερού.
Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω και πιστοί στις αρχές της Δημοκρατίας, του ανοικτού διαλόγου και της άμεσης ενημέρωσης των δημοτών προτείνουμε σε όλες τις υποψήφιες δημοτικές παρατάξεις σε κάθε δήμο που δραστηριοποιούμαστε (Αχαρνών και Αγίων Αναργύρων – Καματερού) να διοργανώσουν από κοινού και να συμμετέχουν – ανά Δήμο - σε μια άμεση ανοικτή δημοκρατική διαδικασία αντιπαράθεσης θέσεων και προτάσεων με δυνατότητα άμεσου διαλόγου με τους δημότες μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις.
Για να μπορέσουν οι δημότες να ενημερωθούν και να κρίνουν, για να μπορούν να πάρουν αποφάσεις με βάση τις πολιτικές θέσεις και τις προτεινόμενες λύσεις και όχι με βάση κούφιες υποσχέσεις και αόριστες δεσμεύσεις χωρίς τα αναγκαία στοιχεία για τους τρόπους υλοποίησης τους.
Για να μπορέσουν οι δημότες να ξεχωρίσουν τους ανεξάρτητους από τους «ανεξάρτητους» ! 

Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο   Αχαρνών - Καματερού
 
*Η παρούσα ανακοίνωση θα επιδοθεί και εγγράφως στις υποψήφιες δημοτικές παρατάξεις στους Δήμους Αχαρνών και Αγίων Αναργύρων - Καματερού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

UA-49932466-1