Πανό ΕΠΑΜ Αχαρνών - Καματερού

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Γιατί δεν ψωνίζω την Κυριακή

του Ηλία Αλεξανδρή*

Η χθεσινή Κυριακή 3 Νοέμβρη 2013 αποτέλεσε το ξεκίνημα της προσπάθειας του Καθεστώτος για την πλήρη κατάργηση της αργίας της Κυριακής με πρόσχημα το άνοιγμα των καταστημάτων για "μερικές" Κυριακές τον χρόνο και δικαιολογία την "τόνωση" της κατανάλωσης. 

Όντως αρκετά μαγαζιά άνοιξαν με την λογική "να δοκιμάσουμε να δούμε πως θα πάει" ή "αφού θα ανοίξει ο ανταγωνιστής μου θα ανοίξω κι εγώ".

Κάποιοι καταναλωτές - λίγοι - πάλι θεώρησαν ότι είναι μια ευκαιρία να πάνε για ψώνια και έψαχναν να βρουν ποιά μαγαζιά είναι ανοικτά στην περιοχή τους. Άλλοι ωστόσο δεν έψαξαν καθόλου αλλά  πήγαν κατευθείαν σε πολυκαταστήματα - πολυχώρους όπου ήταν σίγουροι ότι θα είναι ανοιχτά και δεν θα χάσουν χρόνο. Μάλλον αν συνεχιστεί το "μέτρο" εκεί θα καταλήξουν όλοι ... 

Εγώ πάλι προτίμησα να μην πάω να ψωνίσω αλλά να πάω να διαμαρτυρηθώ για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής και το άνοιγμα των καταστημάτων ... Και είμαι βέβαιος ότι αν έψαχνα στο σπίτι και αν είχα λεφτα θα έβρισκα κάτι που θα πρεπε να πάω να ψωνίσω αν το ήθελα ... 

Έτσι λοιπόν είχα την ευκαιρία να μιλήσω με αρκετούς "καταναλωτές" της Κυριακής. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι αρκετοί είτε ντρέπονταν είτε έβρισκαν μια ανόητη δικαιολογία για να εξηγήσουν γιατί πάνε κυριακάτικά για ψώνια. Δείτε μερικές από αυτές τις απαντήσεις :

"Δεν είχα τι να κάνω και σκέφτηκα να πάω για βόλτα στα μαγαζιά ..."
"Εγώ για ένα πραγματάκι ήρθα που το ξέχασα χθες ..."
"Είδα ότι είναι ανοικτά και ήρθα από περιέργεια ..."
"Δεν πάω να ψωνίσω για μένα αλλά για την κόρη μου ..."

 Το ενδιαφέρον είναι ότι κανείς από όσους διαμαρτύρονταν για το άνοιγμα των καταστημάτων δεν τους ρωτούσε γιατί ήρθαν να ψωνίσουν ... αλλά σχεδόν όλοι αυτοί οι καταναλωτές μας απαντούσαν ... αυθόρμητα.  Ίσως από ενοχή ... ή έτσι απλά για να μας αποφύγουν. 

Εγώ πάλι τους έλεγα "να σας πω τότε γιατί εγώ δεν ψωνίζω την Κυριακή". Λοιπόν :

ΔΕΝ ΨΩΝΙΖΩ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ !

- Γιατί την Κυριακή ξεκουράζομαι και θέλω να ξεκουράζονται μαζί μου και οι εργαζόμενοι και οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
- Γιατί αν έχω λεφτά μπορώ να ψωνίσω όλη την υπόλοιπη εβδομάδα. Αν κάτι μου λείπει την Κυριακή δανείζομαι από τον γείτονα και του το επιστρέφω αφού ψωνίσω την Δευτέρα ...
- Γιατί όταν δεν έχω τι να κάνω την Κυριακή προτιμώ να διαβάσω ένα καλό βιβλίο ή να ακούσω μουσική και όχι να πάω για "βόλτα" στα μαγαζιά.
- Γιατί θέλω να μπορώ να έχω χρόνο για τον εαυτό μου, την οικογένεια μου και τους φίλους μου. 
- Γιατί θέλω να πηγαίνω στο πάρκο με τα παιδιά μου για να μπορούν να παίξουν και να είναι υγιή
- Γιατί θέλω τα καταστήματα της γειτονιάς μου να μην κλείσουν σε λίγο καιρό από τον αδυσώπητο ανταγωνισμό των πολυκαταστημάτων. Οι ιδιοκτήτες και οι εργαζόμενοι σε αυτά είναι γείτονες μου, τους γνωρίζω χρόνια και δεν θέλω να είναι αύριο άνεργοι ... ή να δουλεύουν σαν δούλοι για ένα κομμάτι ψωμί.
- Γιατί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, με τα μνημόνια και τις μειώσεις μισθών, τα λεφτά δεν μου φτάνουν για να ψωνίσω ούτε τις καθημερινές
- Γιατί δεν γνωρίζω ούτε έναν που να ζήτησε να δουλέψουν τα Καταστήματα ή να δουλεύει την Κυριακή ...
- Γιατί  ο επόμενος που θα δουλεύει τις Κυριακές θα είμαι εγώ, εσύ, όλοι μας ...
- Γιατί είμαι πρώτα από όλα άνθρωπος και ενεργός πολίτης, όχι μηχανή παραγωγής και εξυπηρέτησης,  όχι απλά καταναλωτής ...
- Γιατί δεν θέλω το καθεστώς διάλυσης της πατρίδας μας να μας μετατρέψει σε μια κοινωνία δούλων  όπου όλοι θα δουλεύουν συνεχώς χωρίς δικαιώματα και ελπίδα για το μέλλον... και δεν θέλω τα παιδιά μας να ζήσουν σε μια τέτοια κοινωνία
- Γιατί για αυτή την αργία όπως και για κάθε άλλη αργία έχει χυθεί αίμα χιλιάδων ανθρώπων που αγωνίστηκαν για τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα ...
- Γιατί είναι Δημοκρατικό μου καθήκον να αντιταχθώ σε ένα ακόμα άδικο "μέτρο" ... 

Είμαι βέβαιος πως αν το σκεφτείτε και εσείς θα βρείτε πολλά ακόμα γιατί ...

Υ.Γ. Έμαθα ότι τουλάχιστον δύο αλυσίδες καταστημάτων πώλησης τροφίμων με αποφάσεις τους δεν άνοιξαν την Κυριακή. Η είδηση με γέμισε ικανοποίηση αλλά ταυτόχρονα πήρα και μια απόφαση. Από δω και πέρα θα ψωνίζω τις καθημερινές στα καταστήματά τους, τα δυστυχώς όλο και λιγότερα που μπορώ να αγοράσω. Όχι απλά σαν επιβράβευση αλλά κυρίως γιατί με αυτήν τους την απόφαση απέδειξαν ότι μας σέβονται όχι απλά σαν πελάτες τους αλλά κυρίως σαν ανθρώπους και πολίτες με δικαιώματα ...

*Ο Ηλίας Αλεξανδρής είναι μέλος της Π.Γ. του Ε.ΠΑ.Μ. και μέλος του Ε.ΠΑ.Μ. Αχαρνών - Καματερού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

UA-49932466-1