Πανό ΕΠΑΜ Αχαρνών - Καματερού

Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Έξι φορές περισσότεροι οι μετεξεταστέοι της Α’ Λυκείου - Τροπολογία για να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα...της Τράπεζας Θεμάτων

Ρεκόρ στη Ζάκυνθο με το 46% των μαθητών να ξαναδίνουν το Σεπτέμβριο
«Πειραματόζωα οι μαθητές», καταγγέλλει η ΟΛΜΕ
 

Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο, σε σχέση με πέρσι, εξαιτίας του νέου τρόπου προαγωγής στην επόμενη τάξη και της Τράπεζας Θεμάτων σύμφωνα με την ΟΛΜΕ.
Συγκεκριμένα, από το 65% των σχολείων σε όλη τη χώρα, ενώ πέρυσι είχε κριθεί μετεξεταστέο το 4% των μαθητών, φέτος το συγκεκριμένο ποσοστό άγγιξε το 24%.

Για δραματική αύξηση της σχολικής αποτυχίας έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης και για ταλαιπωρία των μαθητών που όπως είπε «αντιμετωπίστηκαν ως......
πειραματόζωα όλη τη χρονιά». Αναφερόμενος στη σχετική τροπολογία που αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο κ. Κοτσιφάκης υποστήριξε «η διορθωτική κίνηση του υπουργείου είναι μισή. Πρόκειται για μπαλώματα καθώς τα προβλήματα αυτού του συστήματος είναι δομικά», ενώ επανέλαβε τη θέση της ΟΛΜΕ για επιστροφή στον προηγούμενο τρόπο προαγωγής των μαθητών.

Πρώτη στον κατάλογο με τους περισσότερους μετεξεταστέους μαθητές στην Α’ Λυκείου, φέτος, είναι η Ζάκυνθος όπου το ποσοστό ανέρχεται στο 46,4% και ακολουθούν η Ξάνθη (40,9%) και το Ρέθυμνο (38,2%).

Σύμφωνα με τον κ. Κοτσιφάκη πάνω από το μέσο όρο, δηλαδή πάνω από το 23,30%, «βρίσκεται το κέντρο της Αθήνας, με 30,6%, όπου ζουν μετανάστες, εργατικές περιοχές τα Άνω Λιόσια (32,7%), η Ελευσίνα (31,4%), το Λασίθι (38%), η Χαλκιδική (31,7%), η Κεφαλονιά (31%) και μικρές νησιωτικές περιοχές όπως η Ικαρία (28,2%) και οι βόρειες Κυκλάδες (36,1%), που πληρώνουν τα εκπαιδευτικά κενά».

Ο κ. Κοτσιφάκης ανέφερε, επίσης, ότι υπάρχει σχολείο που το ποσοστό της αύξησης των μετεξεταστέων φέτος άγγιξε το 75%, σε άλλο σχολείο από τους 156 μαθητές κρίθηκαν μετεξεταστέοι οι 81, ενώ πέρυσι είχαν δώσει επαναληπτικές εξετάσεις τρεις. Όπως συμπλήρωσε τα αποτελέσματα των ΕΠΑΛ όπου ισχύει ο παλαιός τρόπος προαγωγής είναι πιο ευνοϊκά.

Όπως σχολιάστηκε το συγκεκριμένο σύστημα μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο και «εκτρέπει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σε εξετασοκεντρικό», γεγονός που έχει επιπτώσεις και στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, επανέλαβε ότι η ΟΛΜΕ ζητάει «την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4186/13».

Αναφορικά με το θέμα «διαθεσιμότητα-απολύσεις εκπαιδευτικών» ο κ. Κοτσιφάκης είπε ότι η κυβέρνηση κρατά εδώ και 12 μήνες σε ομηρεία 1800 εκπαιδευτικούς για τους οποίους έχει παραταθεί η διαθεσιμότητα αλλά επικρατεί αβεβαιότητα σχετικά με την τοποθέτησή τους σε νέες θέσεις , ενώ έχει διακοπεί η μισθοδοσία 85 εκπαιδευτικών. Όπως σημείωσε η ΟΛΜΕ θα λάβει μέρος στις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ στις 9 Ιουλίου «μαύρη επέτειος ανακοίνωσης της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών».

«Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την εκπαιδευτική πολιτική για να επιβάλει την πολιτική της» είπε ο γραμματέας της ΟΛΜΕ, Σταμάτης Νικολάου, ενώ το μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ Σταύρος Τζιορτζιώτης, υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος νόμος θα διώξει πολλά παιδιά από το σχολείο. Παρούσα στη συνέντευξη Τύπου ήταν και η αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη.

Από enet

Τροπολογία για να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα...της Τράπεζας Θεμάτων 
Tροπολογία με την οποία επιχειρείται να σωθεί η παρτίδα των εξετάσεων της Α' Λυκείου, καταθέτει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να διορθωθεί το «αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες». Σχεδόν ένας στους τέσσερις θα διαβάσει και το καλοκαίρι για να δώσει το Σεπτέμβριο.

Τροπολογία η οποία θα περιλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, για τα μαθήματα της «Ελληνικής Γλώσσας» (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των «Μαθηματικών» (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία),  για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων, θα καταθέσει το υπουργείο Παιδείας. 

Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, ο υφυπουργός Α. Δερμεντζόπουλος, "έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία... σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων. Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς".

Εν τω μεταξύ, ο κ. Δεμερτζόπουλος, κατέθεσε στη Βουλή, τα στοιχεία για τα ποσοστά των μαθητών που έγραψαν κάτω από τη βάση φέτος, έπειτα από ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου για το ζήτημα της Τράπεζας Θεμάτων.

Σχεδόν 1 στους 4 θα δώσει και τον Σεπτέμβριο

«Οι μαθητές της Α΄Λυκείου που έδωσαν εξετάσεις με το περσινό σύστημα, χωρίς την Τράπεζα Θεμάτων, είχαν μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας, κάτω από το 10, από ότι φέτος με την Τράπεζα Θεμάτων» είπε ο υφυπουργός και παρέδωσε τα στοιχεία «ως απάντηση σε όσους αμφισβητούν την Τράπεζα Θεμάτων».

Αναφερόμενος πάντως στο ποσοστό των μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση τον Σεπτέμβριο, ο κ. Δερμεντζόπουλος είπε ότι η δεύτερη φάση της έρευνας δείχνει ότι τα ποσοστά αυτά θα φθάσουν κάπου στο 20% με 23%.

Tα στοιχεία πιθανότατα θα δημοσιοποιηθούν αύριο.

Ωστόσο, ο κ. Δερμεντζόπουλος δεν αμφισβήτησε τις επισημάνσεις της ΟΛΜΕ ότι τα ποσοστά αυτά ήταν στο 6% πέρυσι, λέγοντας ότι θα κατατεθεί τροπολογία που θα βελτιώνει το νόμο αλλά δεν θα αλλοιώνει το πνεύμα.

Πιθανόν να χρειάζεται βελτίωση ο τρόπος προαγωγής, είπε και δέχθηκε ότι υπάρχει κάποια στρέβλωση διότι ένας μαθητής του 19 μέσο όρο μπορεί να κοπεί επειδή σε κάποιο μάθημα είναι κάτω από τη βάση.

 Από τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υφυπουργός, προκύπτει ότι το ποσοστό των μαθητών με γραπτά στην Α΄Λυκείου κάτω από τη βάση κινήθηκε ως εξής:

• Στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία το 2013-14 σε ποσοστό 31% και πέρυσι σε ποσοστό 36%.

• Στη Νέα Ελληνική Λογοτεχνία το ποσοστό φέτος ήταν 10% και πέρυσι ήταν 16%

• Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα φέτος το ποσοστό ήταν 14% και πέρυσι 16%

• Στην Ιστορία φέτος το ποσοστό ήταν 37% και πέρυσι ήταν 38%.

• Στην 'Αλγεβρα φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 57%.

• Στη Γεωμετρία φέτος το ποσοστό ήταν 47% και πέρυσι ήταν 56%

• Στη Φυσική φέτος το ποσοστό ήταν 50% και πέρυσι ήταν 56%

• Στη Χημεία φέτος το ποσοστό ήταν 48% και πέρυσι ήταν 53%

• Στη Βιολογία φέτος το ποσοστό ήταν 41% και πέρυσι ήταν 34%.

Από enet   μέσω ΓΡΕΚΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

UA-49932466-1